2025 жылғы 18 желтоқсанда 10 «Б» сыныбында орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Соловьёва В. В. Шыңғыс Айтматовтың «Плаха» романы бойынша орыс әдебиетінен ашық сабақ өткізді.
Сабақ әдістемелік тұрғыдан логикалық және тұтас түрде құрылды. Сабақ Р. Рождественскийдің өлеңі арқылы жасалған психологиялық көңіл күйден басталып, біртіндеп шығарманың негізгі философиялық мәселелерін түсінуге ұласты. Е. Сурковтың эпиграфы бүкіл сабақтың мазмұнын айқындап, романның өзектілігін және адамзаттың әлемде болып жатқан үдерістерге жеке жауапкершілігін айқын көрсетті.
Сабақта жақсылық пен жамандық ұғымдарын дерексіз түрде емес, олардың көркем бейнедегі көрінісі арқылы ұғынуға ерекше назар аударылды. «Жақсылық пен жамандық шеңбері» әдісі оқушыларға романдағы адамгершілік қақтығысты көрнекі түрде түсінуге мүмкіндік берсе, топтық жұмыс ынтымақтастық, диалог және өзара бағалау дағдыларын дамытуға ықпал етті.
Топтарға арналған тапсырмалар ойластырылып, деңгейлік тұрғыда ұсынылды. Аналитикалық постерлер мен интеллект-карталар жасау оқушыларға кейіпкерлер образдарын және шығарманың негізгі идеяларын тереңірек ашуға көмектесті. Сабақтың маңызды нәтижелерінің бірі – оқушылардың әлеуметтік және адамгершілік белсенділігінің қалыптасуы болды. Олар мәтінді талдап қана қоймай, романда көтерілген мәселелерді қазіргі өмірмен байланыстыра білді.
Қорытынды пікірталас сабақтың оқушыларды адамзат тағдыры, жеке тұлғаның жауапкершілігі және адамгершілік таңдау мүмкіндігі туралы терең ойлануға жетелегенін көрсетті. Сабақ соңындағы рефлексия әр оқушыға романға деген жеке көзқарасын білдіруге және оның терең рухани құндылығын түсінуге мүмкіндік берді.




