«Тұран» лицейінің білім беру үлгісінің моделі негізінде әр баланың өз қабілеттері мен қажеттіліктері бар. Біз әрбір баланың өз даралығын тауып, тұлғалығын ашуға, өз мүмкіндіктерін жүзеге асыруға мүмкіндігі болуы керек екеніне сенімдіміз. Сол үшін біздің жоғары кәсіби ұжымның күш-жігері әрекет етеді.
Көптеген ата-аналар мен мұғалімдерді білім беру жүйесіндегі заманауи реформалар алаңдатады. Шынында да, бүгінгі білім беру бағдарламалары алдыңғы ұрпақ бағдарламасынан ерекшеленеді. Бірақ әлем көп өзгерді және тез өзгеруде. Балаларымыз өмір сүретін ақпарат ағынына батып кетпеу үшін оларда серфингисттің дағдылары болуы керек. Бұрынғы тәсілдер бұл мәселені шешпейді.
Мектебіміздің мұғалімдері жаңа білім беру тұжырымдамасы ескірген кәсіби ойлауға сын екенін түсінеді. Біз «Өзіңнен баста – өзіңнен» парадигманы берік ұстанамыз. Сэмюэль Джонсон атап өткендей, «табыстың бұлағы өз бойымызда пайда болуы керек; Табиғаттан бейхабар адам өз бақытын өзінен басқаны мәжбүрлеу арқылы іздесе, өмірін нәтижесіз талпыныстармен өткізіп, құтылғысы келген қиындықтарды еселей түседі.
Сондықтан мектебіміздің педагогикалық ұжымы бірнеше жыл бұрын жаңартылған білім беру міндеттеріне сәйкес келетін метапәндік, жобалау және басқа да инновациялық технологиялардың принциптерін зерттеп, игеріп, іске асыра бастады. Біз мектеп оқушыларына алған білімдерін оқу-тәрбие үрдісінде қолдана білуге үйретуге тырысамыз, мүмкіндігінше баланың сезім мүшелерін пайдалануға тырысамыз.
Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының барлық талаптарын орындай отырып, «Тұран» лицейінің барлық сыныптарында қосымша білім беру бағдарламалары әзірленіп, енгізілуде, мысалы, ағылшын тілін тереңдетіп оқыту бағдарламасы.
Осы мемлекеттік супербілім беру бағдарламасы аясында 1-4 сыныптарда «Yazoo u Fly High PrimarySchool pack for Kazakhstan», 9-сыныптарда «Практикалық ағылшын тілінің грамматикасы», «Іскерлік коммуникация» және 10-11-сыныптарда «Халықаралық қатынастар және көпжақты дипломатия» қосымша курстары енгізілді, сонымен қатар, жаратылыстану пәндерінің бірқатары ағылшын тілінде оқытылады, ал 4-9-сыныптарда «Сөйлесу ағылшын тілі» курсын – Ұлыбританиядан келген мұғалім жүргізеді.
Тілдік кедергіні жеңу және ағылшын тілінде өз ойын жеткізе білу қабілетін дамыту мақсатында бастауыш және орта мектеп оқушылары арасында «Speaking Club» сөйлеу клубы жұмыс істейді. Клуб «Interpress International House» халықаралық тіл мектебімен бірлесіп жұмыс істейді, сондықтан балалардың ауызша сөйлеу қабілеттерін бағалау үшін ана тілінде сөйлейтіндермен үнемі кездесіп отыруға мүмкіндігі бар.
«Тұран лицейі» мектебі Кембридж емтихандарына дайындық орталығы «Cambridge English Preparation Center» мәртебесіне ие. Бірнеше жыл бойы дамып келе жатқан оқушылармыздың осы халықаралық емтихандарды сәтті тапсырып, тілді меңгеру деңгейін растап, олимпиадалар мен жарыстарға белсенді қатысып, жүлделі орындарға ие болды. Оқушылар жазғы демалыста мектеп мұғалімдерімен бірге шетел тілі курстарына барып, АҚШ, Ұлыбритания, Канада сияқты елдердің білім беру бағдарламаларына қатысады.
Ағылшын тіліндегі білім беру бағдарламасында шығармашылық жобалар маңызды орын алады, мысалы, театрландырылған және музыкалық қойылымдары бар «TURAN MODEL UNITED NATIONS» халықаралық жыл сайынғы конференциясына қатысу, шетелдік қонақтармен кездесулер және т.б.
Осы ретте мектеп мұғалімдері заманауи технологиялар, әдістемелер мен ақпараттық ресурстар негізінде лингвистикалық бағыттағы білім беру қызметтерінің аясын кеңейтуді жөн көрді. Қазақстандық жобаның пионері «Лингвистикалық зарядтау», ол ағылшын, қазақ және орыс тілдеріндегі білім беру бағдарламаларына біріктірілген.
Оқушылардың қазақ тілін оқуға деген ынтасын арттыру, шығармашылық қабілеттерін дамыту мақсатында мектепте «Тілдесу» ауызекі сөйлеу клубы жұмыс істейді. Сабақты өткізудің стандартты емес түрлері оқушылардың ауызекі сөйлеу тілін жетілдіруге мүмкіндік береді, оқушылар қазақ тілінде сөйлеуге, ән айтуға үйренеді.
Жаңартылған мектеп бағдарламасының барлық артықшылықтарына қарамастан, бірқатар мұғалімдер мен ата-аналардың пікірінше, орыс тілінің грамматикасына көбірек көңіл бөлу керек. Сондықтан ұстаздарымыз «Мектеп оқушыларының ақпараттық мәдениетінің негіздері» (1-4 сыныптар), «Сөйлеуді дамыту» (5-8 сыныптар), «Орыс тілі емлесі: емле және пунктуация» (10-11 сыныптар) сияқты курстарды енгізді.
Мектепте қазақ және орыс тілдерінде көптеген сыныптан тыс іс-шаралар өткізіледі, бұл біздің оқушылардың жоғары деңгейдегі тілдік мәдениетін дамытуға бағытталған, өйткені бұл қазіргі әлемде табысқа жетудің маңызды шарттарының бірі болып табылады.
Мектебіміздің математика пәні бойынша білім беру бағдарламасы «Математиканың таңдамалы мәселелері» (5-9 сыныптар) және «Жалпы білім беретін мектепте алгебра курсының күрделі тақырыптарын оқыту» (10-11 сыныптар) курстары есебінен де мемлекеттік стандарттан асып түседі.
Математика мен физиканы тереңдетіп оқуға ерекше ынталы балалар Новосібір мемлекеттік университетінің мамандандырылған оқу-ғылым орталығының сырттай оқу мектебінде оқиды. Біздің барлық балалар қиын тапсырмаларды сәтті орындап, сыныптан сыныпқа ауысады. Қажет болса, оларға әрқашан көмек көрсетуге, физика-математика пәнінің мұғалімдері кеңес беруге дайын.
Сабақтан кейін балаларға әртүрлі шығармашылық және техникалық үйірмелер мен спорт секцияларында өзін-өзі танытуға мүмкіндік беріледі. Мысалы, мектепте робототехника және информатика үйірмелері бар. Қалағандарға білім берудегі жаңа технологиялардың қалалық ғылыми-әдістемелік орталығының базасында 3D модельдеумен айналысуға мүмкіндік беріледі.
Мектепте шахмат, каратэ, футбол, баскетбол сияқты спорт секциялары бар. Драма театры, хор, вокал және би студиялары, фортепиано сыныбы, «Шабыт» көркемсурет студиясы, «Мен өзім» қолөнер шеберханасы, Әскери даңқ мұражайы да сұранысқа ие.
Сыныптан тыс шаралар көп. Олардың кейбіреулері дәстүрлі түрде жалғасады. Мысалы, лицей күні, оқушылар күні, тілдер күні, сауықтыру күні, туризм күні т.б. спорттық және пәндік онкүндіктерге бүкіл мектеп қатысады.
Әрбір бала мұғаліммен бірге өзінің жеке білім беру траекториясын құру арқылы өзін көрсетуге және жүзеге асыруға мүмкіндік алады. Сабақтар аяқталғаннан кейін жеке пәндерді (математика және физика, қазақ, ағылшын және орыс тілдері) тереңдетіп оқытуға арналған автотренинг және түзету сабақтары, факультативтік сабақтар өткізіледі. Лицей оқушыларының «Іздеу» ғылыми қоғамы табысты жұмыс жасауда. Көптеген балалар жоба жұмыстарын жақсы көреді.
Жобаны әзірлеу – бұл қызықты және өте пайдалы нәрсе. Балалар ғылыми немесе әлеуметтік, кейде іскерлік мәселеге еніп қана қоймайды, сонымен бірге бірлескен топтық жұмысты, өзін-өзі басқаруды, уақытты ұтымды басқаруды, дұрыс ақпаратты табуды және онымен жұмыс істеуді үйренеді, яғни өмірлік маңызды дағдыларды меңгереді. Бұл оларға ересек өмірде табысты болуға көмектеседі. Мектеп мұғалімдері тәлімгер ретінде әрекет етеді, ал әлеуметтік және бизнес жобаларды әзірлеушілерге Қазақстандағы ең үздік командалардың бірі «Enactus Turan» командасының студенттері қосымша кеңес береді.
Бүкіл мектеп жүйесі балалардың көшбасшылық қасиеттерін дамытуға бағытталған. Оқушылардың өзін-өзі басқаруы үнемі жетілдірілуде, лицей кеңесі белсенді жұмыс істейді, баланың өзін-өзі тануына, эмоционалдық және әлеуметтік интеллектінің дамуына ықпал ету мақсатында тренингтер, форумдар және басқа да іс-шаралар жүйелі түрде өткізіліп тұрады. Іс-шаралардың бір бөлігі «Тұран» университетінің психология кафедрасының қызметкерлерімен және докторанттарымен бірлесіп жүзеге асырылуда.
Біз баланың мектепте бәсекеге қабілетті білім алуына, достар табуына, денсаулығы мен психикасын сақтауға және жай ғана бақытты болуына жұмыс жасаймыз. Бұл, біздің ойымызша, білім сапасын анықтайды
Мектепалды даярлық сыныбы
Мектепке дейінгі мекеме күндізгі жұмыс күнімен жұмыс істейді. Балалар оқиды, ойнайды, дене шынықтырумен айналысады, мектептің абаттандырылған аймағында серуендейді, ұйықтайды, күніне 3 мезгіл тамақтанады. Оқу жылы 9 ай. Жалпы білім беретін мектеп режиміндегі мекеме. Демалыс күні – сенбі, жексенбі.
Педагог-психологтар балаларды мектепке толық дайындауды жүзеге асырады, есте сақтауын, зейінін, логикалық және қиялды ойлауын, сөйлеу қабілетін дамытады, балаларды жазуға дайындайды. Балалар құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынас жасауға үйренеді; ұғымдарды талдау, салыстыру және синтездеу; қоршаған ортада жылдам анықтау; тез ауысу және назар аудару ; сөздер мен сөйлемдерді бас әріптермен жазу; түсініп оқу, өз ойын анық жеткізу; қарапайым, күрделі математикалық және логикалық есептерді шешу; сөздерді, мәтіндерді және суреттерді жақсы есте сақтау.
Балаларды оқыту мен тәрбиелеу Қазақстан Республикасының мемлекеттік бағдарламасы негізінде интеллектіні дамытуға арналған авторлық әзірлемелерді пайдалана отырып жүзеге асырылады. Қазақ және ағылшын тілдерін ерте меңгеру ұсынылады. Стандарттан басқа курстар енгізілді: «Қазақстанға арналған Yazoo u Fly High PrimarySchool пакеті»; «Музыкадағы жыл мезгілдері»; «Мен және мені қоршаған әлем» (психологпен топтық сессиялар); «Классикалық би».
Бастауыш мектеп
Бала 1-сыныпқа барған кезде оның мектепке дайындық дәрежесін дұрыс бағалау өте маңызды. Оқу және санау қабілеті бала сабақта өзін жайлы сезінеді дегенді білдірмейді. Мұны түсінуге жоғары білікті мұғалімдер мен психологиялық-медициналық-педагогикалық қызметтің қызметкерлері көмектеседі.
Бастауыш сыныптағы сабақтар күндізгі мектеп режимінде өтеді. Сабақ кестесі оқу процесінің жоғары тиімділігін қамтамасыз ету үшін мұқият ойластырылған: шамадан тыс жүктемей максималды нәтижеге жету, стресстік жағдайлар мен балалардың шаршауының болмауы.
Кіші жастағы оқушыларға білім берудің негізінде тұлғалық-бағдарлы оқыту технологиясы, тұлғаны үйлесімді дамыту, негізгі құзыреттілік негіздерін дамыту арқылы өмірді адамгершілік тұрғыдан түсіну жатыр.
1-4 сыныптарда стандартқа қосымша келесі курстар енгізілген: «Қазақстанға арналған Yazoo u Fly High Primary School pack»; «Кескіндеме»; «Шахмат»; «Классикалық би».
Бастауыш және орта мектеп
Бастауыш және жоғары сыныптарда қазіргі ғылым мен техника негіздерін меңгерумен қатар, оқушылардың шығармашылық әлеуетін дамытуға, тиімді ойлау тәсілдерін меңгеруге жіті көңіл бөлінуде. Бастауыш және орта мектептердегі білім беру мазмұны қазіргі білім беру стандарттарына сәйкес келеді және оқушылардың оқу материалын меңгеру қабілетінің тұтастығын, мазмұндылығын және жоғары деңгейін білдіреді.
5-9 сыныптарда стандарттан жоғары келесі курстар оқытылады:
— «Практикалық грамматика» (ағылшын тілі – 9-сынып);
— «Сөйлеуді дамыту» (орыс тілі 5-8-сынып);
— «Математиканың таңдамалы сұрақтары» (5-9-сынып);
— «Жаратылыстану» (5-6-сынып);
— «Химия ағылшын тілінде» Химия (8-9-сынып).
10-11 сыныптарда келесі курстар стандарттан жоғары оқытылады:
— «Іскерлік коммуникация»;
— «Халықаралық қатынастар және көпжақты дипломатия»;
— «Химия ағылшын тілінде» Химия
— «Орыс тілінің емлесі: орфографиясы мен тыныс белгілері»;
— «Орта мектепте алгебра курсының күрделі тақырыптарын оқу»